9 Ağustos 2010 Pazartesi

Uykuda


Uyanmam için bir sebep söyle,
Tek bir sebep !
Bu dehşetengiz sıcakta
Neden uyanayım?

Benim uykum bir yol
İki tarafı güvercin kaplı
Göğü parçalı bulutlu
Ucu, bucaksız,
Yarı toprak, yarı asfalt

Kim bilir ne zaman yapıldı?
Kim bilir nereden başladı?

Senin uyanıklık dediğin
Herkesin toplaşıp selamlaşması
Canlılık dediğin
Kandırmacanın cabası
Uykumdur seni seyreden,
Sekiz çizen ayaklarımla ben
Başı ferah, uyurgezer
Dünya da bana güzel.

Uyanmam için bir sebep söyle,
Herkes için geçerli olsun
Uyanacaksak,
Beraberce uyanalım.
Yok, uyku güzelse
Bırak bizi uyuyalım.

Gerçeğim uykumdandır;
Hani ışıktandı renkler?
Gözüm kapalı, ışık yok
Ama her şey rengarenk;
Beyazım beyaz, turuncum pembe,
Filmim film, şarkım resim,
İstediğim kadar kalın sesim.

Haydi bir sebep söyle!
Neden uyanayım?
Sanki kahraman mıyım ben?
Sanki biraz çirkin değiller mi
Kahramanlar sence de?
İyisi mi herkes kendi uykusunun
Kendine göre kahramanı olsun.

Söyle neden uyanayım?
Bu kırmızı memlekete
Kaldırımları buharlı,
Gürültülü cehenneme.
Uykum cennetimdir.
Uykum bereketimdir.
Uykum ihtiyaçtan başka,
İyi huylu şikayetimdir.

Bir sebep söyle!
Neden geçeyim,
Var olmayan kapılardan?
Neden bakayım,
İfadesiz adamlara?

Uykumda büyük bir bardak su,
Buz gibi, duruşundan belli.
Bir pınarın bir bardağa hapsoluşu
Acıtmıyor hiç içimi.
Söyle bana, neden uyanayım?
Kağıtlara sarılmak,
Tütünlerden yastık yapmak varken,
Param pulum yokken,
Ve deniz böylesine tehlikeliyken.


Uykum hayatımın ağırlığı,
Uykum en zararsız hatıra,
Uykum perdelerin karanlığı,
Uykum detaycı bir mimar,
Uykum gerekli bir fedakarlık,
Uykum doyumsuz unutkanlık
Uykum cazip bir teklif,
Uykum sağlıklı bir mesafe,
Uykum hiç yoktan tebessüm.
En azından, dinlenir gözüm.

Uykumda azım,çok
Uykuma laf yok!

Söyle neden uyanayım?
Söyle itikadım!
Sen söyleyene kadar
Mışıl mışıl uykudayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder