28 Mayıs 2010 Cuma

Sosyal hipokrit CHP


Bir kere meseleye en başından bakalım.En başından kastım Baykal'ın çıplak milletvekiliyle aynı odada gözüktüğü görüntüler değil.Kılıçdaroğlu'nun piyasaya çıkışını hatırlayalım.Başlangıçta yolsuzlukları ortaya çıkarmaya çalışan kendi halinde, zararsız bir adamdı.Melih Gökçek gibi her tarafı kirli bir adamla uğraşması da takdire şayandı.Hangi partiye mensup olursa olsun yolsuzlukların üstüne gitmesi şüphesiz her kesimden destek alacak bir girişimdi,nitekim öyle de oldu.Büyükşehir Belediye başkanlığı yarışında aldığı oy bir CHP adayı olduğu düşünüldüğünde hiç de azımsanacak bir oy değil.Hatta seçimin hemen öncesinde bir meyhanede Kılıçdaroğlu'nun yeğeniyle karşılaşıp, onun "kesin kazanıcaz" yorumlarıyla dalga geçtiğimizi hatırlıyorum da az kalsın utandırıyordu bizi.Velhasıl kelam daha o zamanlar Kılıçdaroğlu'nun partinin başına geçmesi gerektiği fısır fısır konuşulur olmuştu.Lider vasfı yok,karizması yok gibi bahanelerle sindi gitti.Ama anladık ki biz öyle sanmışız, meğerse CHP'nin CİA tipinde çalışan bir mekanizması varmış,Baykal'ın hazin sonunu hazırlıyorlarmış.Şimdi kimse kusura bakmasın, ne kadar büyük bir haksızlığa uğramış olursa olsun oturup Baykal'ı savunacak değilim.Onun gibi bir adamın bu ülkenin siyaset tarihinden silinmesi herkes için hayırlı olacaktır.Bana öyle geliyor ki henüz Baykal'la işimiz bitmedi.CHP bu seçimden güzel bir oy alır daha sonra Kılıçdaroğlu istifa eder ve Baykal geri dönerse hiç şaşırmayın.Zira halk fırkasından kasıt halkın kandırılıp komik duruma düşürüldüğü bir fıkranın "ulu önder" 'in ağzından defalarca anlatılması dışında bir şey değildir.Yani bu parti insanları ilk kez kandırmış olmaz.Ama bundan önce şuna takılıyorum ben:"CHP değişti,sosyal demokrat oldu" Yok artık löbıravn jeyms.Tamam Kılıçdaroğlu belki dürüst bir adamdır ve bu sayede yolsuzlukların üstüne gidecek yüzü buluyordur kendinde ama yetiyor mu yani koskoca bir partinin bunca yıllık geleneklerini yok etmeye.Bir kere parti kadrosunda en ufak bir olumlu değişim olmuş değil.Partinin Mahmut Esat Bozkurt'tan sonra gördüğü en büyük ırkçılardan biri olan Canan Arıtman orada öylece duruyor.Ne yani onun değişeceğine mi inanacak insanlar? Hadi kadro mühim değil, lider değişirse partinin havası da değişir diyelim.İşte bu noktada kilitleniyorum.Kemal Kılıçdaroğlu öyle yürekli bir adam olmalı ki gerçekten halka yönelip CHP'nin tek bilinen tabanını oluşturan seçkin,kodaman kitlesini hiçe sayabilsin.Siz Kılıçdaroğlu'nda böyle bir yürek görüyor musunuz? Ben görmüyorum. Kaldı ki beyefendinin cesaretini test etme olanağı geçti elimize; Onur Öymen "Atatürk ne güzel bombaladıydı Dersim'i, bizde yapalım ne olur ki?" minvalinde sözler sarfettiğinde kendisi de Dersim doğumlu olan Kılıçdaroğlu bir kaç mırın kırın ettiyse de partiden istifa edecek cesareti göremedik kendisinde.Tıpış tıpış dönüverdi Baykal babasının kollarına.Rivayet odur ki Kılıçdaroğlu hem Kürt hem Alevi'ymiş.Bunun bir rivayetten ibaret oluşu kendisinin ağzından bunu hiç duyamamış olmamızdandır.Kürt demeye korkan bir Kürt.Bu adam mı meydan okuyacak CHP'nin bol işadamlı tabanına.Bir adam Dersim'de doğmuşsa eğer en azından Dersim diyebilmeli.Oraya Tunceli demek vicdanına sığmamalı.
Diyorlar ki ikinci Ecevit'miş bu adam.Bir kere ben bu halkın Ecevit'i bu kadar sevdiğini bilmiyordum.Ecevit'le ilgili hatırladığım en son şey beceriksiz yöneticiliğiyle dalga geçen köşe yazarları ve kendilerini büyük bir ekonomik felakete sürüklediğini iddia ederek ona küfreden esnaflar.Meğerse ne kadar aşıkmışız biz bu Ecevit'e.Hadi diyelim Ecevit olmak matah bir şey.Torbadan çıkarılan şapkayı kafaya takmakla Ecevit olunur mu?(aşağıdaki videoda izleyebilirsiniz) Kaldı ki Ecevit de CHP'yi değiştiremeyeceğini anlayıp kendi partisini kurmamış mıydı?Yani diyorum ki bu adam hakikaten çok iyi niyetli bir sosyal demokrat, tam manasıyla bir halk adamı filan olsa dahi Önder Sav'ın gölgesinde nereye kadar?Hem Kılıçdaroğlu'nun söylemine baktığımızda da içimiz açılmıyor doğrusu.Sizi bilmem ama ben bizi 1970 Türkiye'sine döndürmeye çalışan bir zihniyet görüyorum.Ne barış getireceğim diyebiliyor ne de küresel ekonomiyle ilgili konuşabiliyor.Bu çağda hala "milli ekonomi" ayaklarına yatmak hangi ekonomik gerçekliğe sığar sorarım size.Kürtler'e iş bulacakmış da Kürtler dağa çıkmaktan vazgeçecekmiş.Bu CHP bürokratlarında böyle bir kafa var nedense, zannediyorlar ki dağa çıkan sadece iş bulamadığı için çıkıyor.Bilemiyorum,kültürel kimlik desek,faili meçhul cinayet desek,anadilinde eğitim talebi desek,"ulan sen de Kürt'sün nasıl anlamıyorsun?" desek bir şey ifade eder mi?
Neyse bu kadar yazdığım beyhude aslında, kendimi neden yordum bilmiyorum çünkü Uğur Dündar kıçını da yırtsa, Ali Kırca her akşam konuk olarak da alsa,Taraf hariç bütün gazeteler umut kaynağı olarak da gösterse CHP iktidar filan olamaz.Çünkü seçkin budalaların zannetiğinin aksine bu halk aptal değildir, bu halk gerçeği yalandan ayırır, iki yüzlülüğü çakar.Babannemin de içinde bulunduğu İnönücü kökten CHP'liler, özellikle size sesleniyorum, boşuna ümitlenmeyiniz CHP'den cacık olmaz,tuzlasan yenmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder