24 Haziran 2010 Perşembe

Gerçek


Gerçekle arandaki engelleri kaldıracaksın.İkinci bir şans bulamayacaksın.Yüzleşeceksin.Gerçek cebinde tuttuğun değil,ulaşmaya çalıştığın değil,sana gösterilen değil,çoğu zaman senin görebildiğin de değil.Gerçek borcundur.Hayat borcunu silmez.Paşa paşa ödeyeceksin.Nerede, ne kadar eksiksen borcun odur.Gerçeği hep arayacaksın ama bulacağını sanma çünkü ne yaparsan yap hep eksik kalacaksın.Gerçek içinde değil,benim içimde de değil,gerçek seninle benim aramızda.Bunu da büyük bir şey zannetme bir kediyle benim ne kadar aramızdaysa bizim de o kadar aramızda.Gerçek, seni hem huzurlu kılan hem de rahatsız edebilendir.Gerçek,beklentilerini karşılayan değil,gerçek beklentilerini yok edebilendir.Gerçek tekil değildir,gerçek çokluktur,gerçek bitmez.Gerçek ihtiyaçtır.Yalanla bezeli bir yaşam yoksul bir yaşamdır.Gerçekle bağını koparmayacaksın,gerçeği harcamayacaksın,sana anlatılanlar gerçeği gizler o yüzden sen sana anlatılmayanları merak edeceksin,çünkü gerçek zor öğrenilir,zor yayılır,zor duyarsın,senin başkasından duyabildiğin muhtemelen yalandır.Gerçek senin ona aşık olman değil,seni ona aşık eden mahrumiyet gerçek.
Gerçek için yalınlaşmalısın,yalınlaşmanın en kolay yolu reddetmektir.Kirliliğinden arınmadan gerçeğe yaklaşamazsın ve reddetmeden arınmak zordur.Sana dayatılana karşı koyacaksın.Gerçekten ne istediğini bilebilmek için önce hiç bir şey istemediğin duruma gelmen gerekli.Öfken sana bu yolda yardımcı olacak ama ona da çok güvenme; seni gerçekten bir daha hiç yaklaşmamak üzere koparabilir.
Her şeyi sevebilmek gerçeği aramanın en zor yoludur ama başarabilirsen en tehlikesizi de o.Denemelisin,önce sevmeyi denemelisin,öfken son çaren olacak.
Gerçek, durduğun değil, olduğun yerdir.Gerçek, beğendiğin değil, çizdiğin resimdir.Gerçek,yaptığın değil, yıktığın şeyidir.Gerçek, hem küçüktür hem büyüktür.Gerçeği aramak, bilmekle,inanmanın en dengeli karışımını yapmaya çalışmaktır.Gerçeği aramak, ne kadar çabaysa o kadar tevekküldür.Gerçek bulunmaz.Gerçeğe yaklaşılır.Gerçeğe ne kadar yakınsan o kadar varsın.Ne kadar varsan o kadar anlamı var hayatının.Yalan, hem anlamsızlık hem de duygusuzluktur.
İnsan gerçekle, yalana doğar.Gerçeği aramak bu yüzden ihtiyaçtır.Gerçekten kaçılabilir ama bu,gerçeğin sonuçlarını ortadan kaldırmaz.
Gerçeği aramak, vicdanı tamamlamaya çalışmaktır. Bunun için önce vicdanın eksiklerini görmek gerekir ve vicdanın eksikleri ancak temiz bir vicdanda görünür olur.Vicdan; senden ibaret zannetme, vicdan; sen, o ve ötekidir.
Gerçeği arayacaksın, borçlarını ödeyeceksin. Sana mutluluk vaadetmiyorum, sana huzur vaadediyorum.Sana bilgelik vaadetmiyorum, sana akıl vaadediyorum. Sana aşkı vaadetmiyorum sana sevgi vaadediyorum.Sana iyilik vaadetmiyorum, sana denge vaadediyorum.Gerçek diyorum, tüm çirkin yanlarına rağmen yaklaştığın en güzel şey olacak diyorum. Ve sana söz veriyorum;yaklaştığın gerçek, ölüme değil, yaşama dair olacak.Gerçekle yok değil, var olacaksın.



Resim: La realite n'a pas qu'une porte - Carole Dekeijser

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder